Ahlan Wa Sahlan

Sunday, January 30, 2011

Buat pertama kalinya..

Aku mulakan bicara kasih ini dengan lafaz mulia, "Bismillahirahmanirahim..."
Sejuta kesyukuran ku panjatkan ke hadrat Allah SWT atas nikmat Iman dan Islam, atas kesempurnaan pancaindera juga bagi setiap deru nafas yang berdenyut di muka bumiNYA. Selawat dan salam buat junjungan besar, Nabi Muhammad SAW, moga kita dikumpulkan bersama-sama baginda dan orang yang mengasihi baginda di akhirat kelak.

Alhamdulillah, setelah sekian lama, aku beroleh kekuatan untuk membuat blog ini. Syukran jazilan buat Along atas dorongannya untuk membuat blog ini. (^^,) Mungkin selama ini aku di"momok"kan dengan cerita-cerita negatif tentang  ber"blogging". Juga terlampau memikirkan mampukah perkara yang dikongsikan dalam blog ini memberi perkongsian yang ilmiah, baik dari pengisian rohani mahupun inteleknya? Namun apa yang penting adalah sejauh mana kita menggunakan teknologi dan kemudahan yang diciptakan ke arah kebaikan. Hatta pisau yang digunakan untuk memotong bawang misalannya, boleh digunakan untuk membunuh orang andai tidak digunakan mengikut kewarasan akal  dan hati yang sepatutnya.

Moga perkongsian ilmu dan pengalaman dalam blog ini dapat membantu diri aku terutamanya, juga kepada pembaca blog ini dalam menjadi seorang anak, da'ie, mad'u, sahabat dan khalifah yang terbaik dalam memakmurkan seluruh isi alam ini. InsyaALLAH..

Sekian sahaja buat masa ini, moga berjumpa lagi pada entri yang seterusnya..
Wassalam wbt..

No comments:

Post a Comment