Ahlan Wa Sahlan

Monday, April 11, 2011

Airmata Kerinduan



Kini mula terkadang sendirian..
Sering tertanya, ingatkah dikau akan diriku?
Aku sering teringatkanmu, tiap detik..
Ya Allah, andai rindu ini mengulit resah, kepadaMU aku pasrah..
Segagah tahajud aku pohonkan sewaktu diri diselimuti dingin pagi,
Mohon ketenangan..
Mohon ketabahan..
Mohon kekuatan..
Kau terlalu istimewa,
Walau fitrah itu tidak mampu untuk tolak,
Namun moga kasihku padaNYA dan kekasih agung melebihi segalanya.
Walau ingin selalu di sisi,
Namun kita tak berdaya, tak mampu menggapainya..
Banyak mata yang memerhati, banyak hati yang harus dihalusi
Moga satu hari nanti, kau tahu dan mengerti,
Sungguh, aku sayang padamu duhai teman.
Aku tetap di sini untukmu,
Bersama airmata yang setia menemani,
Hanya itu termampu merungkai kerinduan ini..





No comments:

Post a Comment