Ahlan Wa Sahlan

Saturday, April 30, 2011

"Mereka"


Muhammad bin Abdullah..
Nama yang hanya ku kenali dengan:
Nabi terakhir,
Al-amin gelaran terpuji,
Kepayahan dan keperitan ditanggung demi melihat Islam bersinar,
Nabi pemberi syafaat di muka pengadilan nanti.
Khadijah binti Khuwailid..
Nama yang hanya ku kenali dengan:
Isteri kesayangan baginda Rasulullah,
Membenarkan Islam tatkala yang lain menentang,
Menyelimuti baginda ketika ketakutan didatangi Jibrail,
Pengorbanan harta tiada tandingan.
Teman, ku akui aku masih belum mengenali “mereka”
Mengapa cinta insan lain mendalam pada “mereka”, sedangkan aku belum merasainya?
Di mana kekhilafan dan keterlekaan diri dalam mengenali “mereka” ini?
Ya Allah berikanlah ku kekuatan,
Beri aku ilham dan kefahaman dalam mengenali “mereka” ini,
Perjalanan masih lagi jauh,
Antara dibuai asyiknya dunia dan keluhan perasaan,
Teman, aku perlukan pimpinanmu..
Fahamkan aku andai diri tak memahami..
Demi meraih cinta “mereka”..
Untuk “mereka” kenali kita di hari perhitungan nanti..



No comments:

Post a Comment